Friday 27 October 2017

Forex Trading In Islamsk Finans


Arbeide med islamsk finans Islamsk finans refererer til hvordan selskaper i den muslimske verden, inkludert banker og andre utlånsinstitusjoner, innhenter kapital i samsvar med sharia. eller islamsk lov. Det refererer også til hvilke typer investeringer som er tillatt i denne lovformen. En unik form for sosialt ansvarlig investering. Islam gjør ingen splittelse mellom det åndelige og det sekulære, og dermed kommer det inn i domenet til økonomiske forhold. Fordi denne undergrenen av økonomi er et voksende felt, vil vi i denne artikkelen tilby en oversikt for å tjene som grunnlag for kunnskap eller for videre studier. Det store bildet Selv om de har blitt mandatt siden islamets begynnelse i det syvende århundre, har islamsk bank og finans blitt gradvis formalisert siden slutten av 1960-tallet, sammenfallende med og som følge av enorm oljemessig rikdom som drev fornyet interesse for og etterspørsel etter sharia kompatible produkter og praksis. Sentralt i islamsk bank og finans er en forståelse for viktigheten av risikodeling som en del av kapitalforhøyelsen og unngåelse av riba (usury) og gharar (risiko eller usikkerhet). (For å se mer på risiko, les Bestemmelse av risiko og risikopyramid og tilpassing av risikotoleranse.) Islamsk lovvisninger utlåner med rentebetalinger som et forhold som favoriserer utlåner. som betaler renter på bekostning av låner. Fordi islamsk lov ser penger som et måleverktøy for verdi og ikke en ressurs i seg selv, krever det at man ikke skal kunne motta inntekter fra penger (for eksempel interesse eller noe som har slektsslag) alene. Fornøyd riba (bokstavelig talt en økning eller vekst), er slik praksis forbudt under islamsk lov (haram, hvilket betyr at det er forbudt), da det regnes som usurious og utnyttende. Derimot eksisterer islamsk bank for å fremme islamens sosioøkonomiske mål. Følgelig består Sharia-kompatibel finansiering (Halal, som betyr tillatt), av profittbanker hvor finansinstitusjonen deler i fortjeneste og tap av foretaket som den underretter. Av samme betydning er begrepet gharar. Definert som risiko eller usikkerhet, i en økonomisk sammenheng refererer det til salg av varer hvis eksistens ikke er sikker. Eksempler på gharar ville være forsikringsformer, for eksempel kjøp av premier for å forsikre seg mot noe som kanskje eller ikke kan forekomme eller derivater som brukes til å sikre seg mot mulige utfall. (For å lese mer om forsikring eller sikring, se En nybegynnerveiledning for sikring. Forstå din forsikringskontrakt og undersøkelse av avanserte forsikringsavtale.) Egenkapitalfinansiering av selskaper er tillatt, så lenge disse selskapene ikke er engasjert i begrensede virksomheter - for eksempel produksjon av alkohol, pornografi eller våpen - og bare visse økonomiske forhold oppfyller spesifiserte retningslinjer. Grunnleggende finansieringsarrangementer Nedenfor er en kort oversikt over tillatte finansieringsarrangementer som ofte oppstår i islamsk finans: Profit og tap deling kontrakter (mudarabah). Den islamske banken samler investorer penger og uttar en andel av overskudd og tap. Dette er avtalt med innskyterne. Hva investerer banken i En gruppe verdipapirfond som er screenet for Sharia-samsvar, har oppstått. Filteret analyserer selskapsbalansen for å avgjøre om det er forbud mot inntektskilder til selskapet (for eksempel hvis selskapet har for mye gjeld) eller hvis selskapet er involvert i forbudte forretningsområder. I tillegg til aktivt forvaltede verdipapirfond eksisterer passive seg også basert på slike indekser som Dow Jones Islamic Market Index og FTSE Global Islamic Index. (For å finne ut mer om hvordan du leser selskapsbalanser for å bestemme gjeld, se Les balansen. Slå ned balansen og avdekke skjult gjeld.) Partnerskap og aksjeselskap (musharakah). Tre slike strukturer er mest vanlige: a. Faldende balanse Delt egenkapital. Vanligvis brukt til å finansiere et boligkjøp, krever den avtagende balansemetoden at banken og investoren skal kjøpe hjemmet i fellesskap, og den institusjonelle investor overfører gradvis sin del av egenkapitalen i hjemmet til den enkelte villaeieren, hvis utbetalinger utgjør huseiere egenkapitalen . b. Lease-to-Own. Dette arrangementet ligner den avtagende balansen som beskrevet ovenfor, bortsett fra at finansinstitusjonen legger opp de fleste, om ikke alle, pengene til huset og samtykker i avtaler med huseieren om å selge huset til ham på slutten av en fast begrep. En del av hver betaling går mot leieavtalen og balansen mot kjøpesummen til hjemmet. c. Avdrag (Cost-Plus) Salg (murabaha). Dette er en handling hvor en mellommann kjøper hjemmet med fri og klar tittel på den. Den intermediære investoren godtar deretter en salgspris med den potensielle kjøperen denne prisen inkluderer noe overskudd. Kjøpet kan gjøres direkte (engangsbeløp) eller gjennom en rekke utsatte (avdrags) betalinger. Dette kredittalg er en akseptabel finansform og skal ikke forveksles med et rentebærende lån. Leasing (ijarahijar): Salg av retten til å bruke et objekt (bruksbruk) for en bestemt tidsperiode. En betingelse er at utleier må eie det leide objektet for leieperioden. En variant på leieavtalen gir ijarah wa Iqtina en leieavtale som skal skrives, slik at leasinggiveren godtar å selge det leide objektet ved leieavtalen slutter til en forutbestemt restverdi. Bare utleier er bundet av dette løftet. Leietaker. Derimot er det ikke forpliktet til å kjøpe varen. Islamic Forwards (salam og istisna): Dette er sjeldne finansieringsformer, som brukes til bestemte typer virksomheter. Dette er et unntak fra gharar. Prisen på varen er forhåndsbetalt, og varen leveres på et bestemt tidspunkt i fremtiden. Fordi det er en rekke forhold som skal oppfylles for å gjøre slike kontrakter gyldige, er det vanligvis nødvendig med hjelp fra en islamsk juridisk rådgiver. Grunnleggende investeringsmidler Her er noen tillatte typer investeringer for islamsk investering: aksjer. Sharia-loven tillater investering i selskapsaksjer, så lenge disse selskapene ikke engasjerer seg i utlån, gambling eller produksjon av alkohol, tobakk, våpen eller pornografi. Investering i selskaper kan være i aksjer eller ved direkte investeringer (private equity). Islamske lærde har gjort noen innrømmelser på tillatte selskaper, da de fleste bruker gjeld til enten å løse likviditetsbrister (de låne) eller å investere overskytende penger (rentebærende instrumenter). Et sett med filtre utelukker selskaper som har rentebærende gjeld, mottar renter eller andre urene inntekter eller handelsgjeld for mer enn ansiktsverdiene. En ytterligere destillasjon av de nevnte skjermene ville utelukke selskaper som har en egenkapitalandel på minst 33 selskaper med urene pluss ikke-driftsinntekter på rentebærende inntekter som er lik eller større enn 5 eller selskaper som har en samlet fordring på kundefordringer eller som overstiger 45 eller mer. Pensjonsinvesteringer. Pensjonister som ønsker at deres investeringer skal overholde islamets prinsipper, står overfor et dilemma i at renter med fast rente inkluderer riba. som er forbudt. Derfor bestemte typer investeringer i fast eiendom. enten direkte eller på securitisert måte (et diversifisert eiendomsfond), kunne gi jevn pensjonsinntekter mens de ikke kjører av Sharia-loven. Sukuk. I en typisk ijara sukuk (leasingobligasjonsekvivalent) vil utstederen selge finanssertifikatet til en investorgruppe, som vil eie dem før de leies tilbake til utstederen i bytte mot en forhåndsbestemt leieavkastning. Som renten på en konvensjonell obligasjon kan leieavkastningen være en fast eller flytende rente knyttet til et referanseindeks. slik som LIBOR. Utstederen legger et bindende løfte om å kjøpe tilbake obligasjonene på en fremtidig dato til pålydende. Spesialkjøretøyer (SPV) er ofte satt opp for å fungere som mellommenn i transaksjonen. En sukuk kan være en ny låneopptak, eller det kan være den sharia-kompatible erstatning av et konvensjonelt obligasjonslån. Problemet kan til og med nyte likviditet gjennom notering på lokale, regionale eller globale utvekslinger i henhold til en artikkel i CFA Magazine med tittelen islamsk finans: Hvordan nye utøvere av islamsk finans blander teologi og moderne investeringsteori (2005). Grunnleggende forsikringsfordeler Tradisjonell forsikring er ikke tillatt som et middel til risikostyring i islamsk lov. Dette skyldes at det utgjør kjøp av noe med et usikkert utfall (form av ghirar), og fordi forsikringsselskapene bruker fast inntekt - en form for riba - som en del av porteføljestyringsprosessen for å tilfredsstille forpliktelser. Et mulig Sharia-kompatibelt alternativ er samarbeidsforsikring. Abonnenter bidrar til et pulje av midler, som investeres på en Sharia-kompatibel måte. Fondene trekkes tilbake fra bassenget for å tilfredsstille krav, og uopptjent fortjeneste fordeles mellom forsikringstakere. En slik struktur eksisterer sjeldent, så muslimer kan benytte seg av eksisterende forsikringsvogner om nødvendig eller nødvendig. Konklusjon Islamsk finans er en århundre gammel praksis som får anerkjennelse over hele verden, og hvis etiske natur til og med tegner interesse for ikke-muslimer. Gitt den økte rikdommen i muslimske land, forventer at dette feltet skal gjennomgå en enda raskere utvikling, da den fortsetter å løse utfordringene for å forene de ulike teologiene og moderne porteføljeorientering. For å lese mer om dette emnet, se Hva er en islamsk investeringspolitik106094. Å bestemme seg for å handle i valutaer i FOREX-systemet og betale gebyrer for å utsette avtalen. Er det lov å handle i valutaer på valutamarkedet (forex) over Internett. Hva er din mening om spørsmålet om tabiyeet (angir interesse for ikke å bruke avtale på samme dag) Hva er også din mening om clearingprosessen som er å forsinke å sende inn en til to dager etter at kontrakten avsluttes. Publisert dato: 2008-01-08 Prisen være til Allah. Det er lov til å handle i valutaer hvis avtalen er gjort hånd i hånd og transaksjonen er fri for forhold som fastsetter riba, slik som fastsatt avgift for å forsinke avtalen, som er renter som belastes investoren hvis han ikke gjør det ta en avgjørelse om avtalen samme dag. Med hensyn til hånd-til-hånd-utveksling har dette blitt diskutert i svaret på spørsmål nr. 72210. Med hensyn til gebyrene for å forsinke avtale og handel i marginer, er det utstedt en erklæring fra det islamske Fiqh-rådet om dette, som sier følgende: Prisen være Allah alene og velsignelser og fred være på den ene etter hvem der er ingen profet, vår mester og profeten Muhammad, og på hans familie og følgesvenner. For å fortsette: Det islamske Fiqh-rådet for den muslimske verdensleden, i sin attende sesjon som ble avholdt i Makkah al-Mukarramah fra 10 til 1431427 AH (8. til 12. april 2006), har undersøkt spørsmålet om handel i marginer, noe som betyr at at kunden betaler en liten sum av verdien av det han ønsker å kjøpe, som kalles en margin, og agenten (banken eller på annen måte) betaler resten som et lån, forutsatt at kjøpsavtalen forblir i navnet på agent som et løfte for pengene som ble utlånt. Etter å ha lyttet til den undersøkte undersøkelsen og den detaljerte diskusjonen om dette emnet, er rådets oppfatning at denne transaksjonen innebærer følgende: 1 Handel med kjøp og salg med sikte på fortjeneste, og denne handlingen gjøres vanligvis i større valutaer eller finansielle sertifikater (aksjer og obligasjoner) eller enkelte typer produkter, og det kan omfatte handel med opsjoner, futures og indeksene på store markeder. 2 Lån, som refererer til pengene gitt av agenten til kunden direkte hvis agenten er en bank, eller via en tredjepart dersom agenten ikke er en bank. 3 Riba, som oppstår i denne transaksjonen i form av gebyrer for å forsinke avtalen. Dette er renter som belastes kjøperen dersom han ikke tar avgjørelse samme dag, og som kan være en prosentandel av lånet eller et fast beløp. 4 Kommisjonen, som er pengene som agenten får som følge av investorer (kunder) som handler gjennom ham, og det er en avtalt prosentandel av verdien av salget eller kjøpet. 5 Pantsettelsen, som er en forpliktelse som er undertegnet av kunden, godtar å forlate kontrakten med agenten som et løfte om et lån, gir ham rett til å selge disse kontraktene og ta tilbake lånet hvis kundens tap når en bestemt prosentandel av margin, med mindre kunden øker løftet for å kompensere for en dråpe i prisen på produktet. Komiteen mener at denne transaksjonen ikke er tillatt i henhold til shareeah av følgende grunner: For det første: Det involverer åpenbart riba, som er representert ved tillegg til beløpet på lånet som kalles å betale gebyrer for å utsette avtalen. Dette er en slags haraam riba. Allah sier (tolkning av meningen): O du som tror Frykter Allah, og gi opp det som forblir (på grunn av deg) fra Ribaa (fra nå av) hvis du er (virkelig) troende. 279. Og hvis du ikke gjør det, ta et varsel om krig fra Allah og Hans sendebud, men hvis du omvende deg, skal du ha kapitalbeløpene dine. Avtale ikke urettferdig (ved å spørre mer enn kapitalbeløpene dine), og du skal ikke behandles urettferdig (ved å motta mindre enn kapitalbeløpene dine) For det andre: Agenten fastsetter at kunden må håndtere ham, noe som fører til å kombinere både å gi en låne for noe i retur og betale provisjon, som er lik med å kombinere å gi et lån og selge på samme tid, noe som er forbudt i shareeah fordi Messenger (fred og velsignelser av Allah er over ham) sa: Det er ikke tillatt å gi et lån og selge på samme tid Hadesen ble fortalt av Abu Dawood (3384) og al-Tirmidhi (3526), ​​som sa at det er en hasan saheeh hadeeth. I dette tilfellet har han hatt nytte av lånet hans, og fuqaha er enstemmig enige om at hvert lån som gir en fordel er haraam riba. For det tredje: Forhandlinger som gjøres på denne måten i de globale markedene, involverer vanligvis mange kontrakter som er haram i henhold til shareeah, for eksempel: 1- Dealing i obligasjoner, som kommer under overskriften til riba som er haraam. Dette ble sagt i en resolusjon fra det islamske Fiqh-rådet i Jeddah, nr. 60, i sin sjette økt. 2- Avhenger uavhengig av selskapets aksjer. Den fjerde erklæringen fra det islamske Fiqh-rådet for den muslimske verdensliga i sin fjortende sesjon i 1415 AH uttalte at det er haram å handle i aksjer i selskaper hvis hovedformål er haram, eller noen av deres forhold involverer riba. 3- Selge valutaer gjøres vanligvis uten hånd til håndbytte, noe som gjør dem tillatelige etter shareeah. 4- Håndtering av opsjoner og futures. En beslutning fra det islamske Fiqh-rådet i Jeddah nr. (63), i sin sjette sesjon, uttalt at opsjoner ikke er tillatt i henhold til shareeah, fordi gjenstanden for å handle i disse kontraktene ikke er penger eller tjenester eller en økonomisk forpliktelse som det er lov å bytte ut. Det samme gjelder futures og handel i indekser. 5- I noen tilfeller selger agenten noe han ikke eier, og selger det man ikke eier er forbudt i shareeah. For det fjerde: Denne transaksjonen innebærer økonomisk skade for de involverte parter, spesielt kunden (investor), og til samfunnets økonomi generelt, fordi den er basert på å låne til overskudd og ta risiko. Slike saker innebærer vanligvis bedrageri, misvisende mennesker, rykter, hoarding, kunstig prisvekst og rask og sterk prisvekst, med sikte på å bli rik raskt og anskaffe besparelser av andre på ulovlige måter. Derfor kommer det under overskriften til å konsumere folks rikdom ulovlig, i tillegg til å avlede rikdom i samfunnet fra ekte, fruktbar økonomisk aktivitet til denne typen risiko som ikke har noen økonomisk fordel, og det kan føre til alvorlig økonomisk uro som vil forårsake stort tap og skade i samfunnet. Rådet anbefaler finansinstitusjoner å følge finansieringsformene som er foreskrevet i shareeah, og som ikke involverer riba og lignende, og ikke har skadelige økonomiske effekter på deres kunder eller på økonomien generelt, som shari-partnerskap og lignende. Og Allah er Kilden til styrke. Må Allah sende velsignelser og fred på vår profet Muhammad og hele hans familie og følgesvenner. Slutt sitat fra Majallat al-Majma al-Fiqh al-Islami. utgave nr. 22, s. 229. Vi ber Allah om å lede oss og deg. Og Allah kjenner best. Forex Trading In Islamic Finance I en tidligere artikkel skrev jeg om handelens profesjonelle system for å få fra forexmarkedet. En annen fin og pålitelig forex trading programvare er trading robot referert til som FAP Turbo dvs i høy etterspørsel innenfor markedet og kontinuerlig leverer tilfredsstillende resultat til brukerne og så, verdt et blikk inni. Hva gjør en forex trading programvare fornuftig og engasjerende Vel, utvilsomt ytelsen. Fap Turbo ytelsesresultater viser at i løpet av de siste mange årene har programvaren klart å tjene i ca 90 til 95p. c tilfeller. Med tanke på volatiliteten i valutamarkedet, bør noe på toppen av 70 inntektsrente betraktes som enestående. Og hva er feilfrekvensen Det har blitt sett at programvaren har ført til tap på mindre enn .5 over samme beløp. Det betyr at i 90 til 95 tilfeller er det tjent for brukeren, med hensyn til 4,5 til 9,5 prosent tilfeller det utførte uten tap ingen gevinst situasjon og i utelukkende om. 5percent tilfeller, det virkelig forårsaket kapital tap. Slike ytelser kan ikke uttrykkes i noen term som utestående, spektakulære, veldig gode osv. Adjektiver mangler å forklare det. Fap Turbo benytter forhåndsalgoritmer til å utføre handler som ikke trenger noen form for ekstern inngang. Når programvaren er satt inn, er brukeren i det minste ikke pålagt å være gave enten å observere eller gi noen kommando til den. All handel utføres automatisk av selve programvaren. Det er som å sette penger i en veldig bank eller stole på å vite fullt ut at du vil motta din interesse eller utbytte sjekker for visse. Det har til og med et demo konto anlegg hvor du kan bli kjent med handel og etter at du er godt kjent med demo kontoen, vil du gå inn i live markedet. Hvis du planlegger å reise for en forex trading programvare, hvorfor ikke prøve Fap Turbo Med ytelsesgraden det vises, vil du bekymre deg mindre og smil lykkelig for samtalen din.

No comments:

Post a Comment